Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 19 Października, 2017
Inspiracje
  • KONTAKT

25 najciekawszych reklam w 2015 roku.

AUTOR: Paulina Wojczyńska Opublikowano: 23.12.2015
źródło: unsplash.com

Jak stworzyć kampanię czy spot, który wyróżni się wśród milionów innych? Zaangażuje konsumentów, zwiąże ich z marką, wyniesie na wyższy poziom. Na to jednoznacznej recepty nie ma. Nasza redakcja postanowiła jednak przygotować zestawienie 25 najciekawszych reklam 2015, które zdecydowanie wyróżniły się w mijającym roku. Jeśli szukacie inspiracji z obszarów branded content, femvertising, reklamy społecznej, branded entertainment czy storytellingu to zestawienie jest dla Was. 

Android 'Friends Furever'

Jeden z najczęściej udostępnianych spotów w 2015 roku. Od kilku lat każdy marketer wie, że zwierzęta w reklamie angażują. Jednakże ze względu na zaskakujące i ujmujące połączenie gatunków zwierząt ten spot jest jedyny w swoim rodzaju. Wszystko po to, aby wyjść do jak największej liczby ludzi z przesłaniem „Be together. Not the same”.

Spanish Christmas Lottery

Nazwanie tej kreacji spotem byłoby co najmniej krzywdzące. Jest to krótki film animowany w stylu Pixara opowiadający historię samotnego stróża nocnego nieustannie sprawiającego przyjemność i niespodzianki kolegom z pracy. Stara prawda o tym, że dobro do nas powraca nabiera innego wymiaru w tym filmie.

John Lewis 'Tiny Dancer'

Ubezpieczenia należą do kategorii „nuda”, zatem jak w interesujący dla konsumenta sposób przedstawić markę i jej wartość? Jak odwołać się do emocji – pozytywnych, a nie opierającyjch się na strachu? John Lewis zna odpowiedź.

Thai Life Insurance 'Garbage Man'

Kolejna kampania branży ubezpieczeń. W 2014 roku Thai Life Insurance poruszyła serca kampanią Unsung Hero. W 2015 roku serca konsumentów podbił Garbage Man. Piękna kampania, pokazująca jak opowiadane przez markę historie mają znaczenie. Historie, które niekoniecznie związane są z obszarem działania marki. Historie, które wnoszą coś wartościowego do naszego życia. Historie, które pozostają w sercu, a razem z nimi marka, która je opowiada.

Shiseido 'High school girl?'

Jak kreatywnie i niestandardowo pokazać markę kosmetyków i siłę jej produktów? Twórcy Shiseido stwierdzili, że komunikat w stylu „będziesz wyglądać piękniej niż kiedykolwiek” to za mało.

Atlantic Group '37 Days'

Grzejniki elektryczne. Jeden z „tych” produktów. Kreatywni i marketerzy godzinami mogą zastanawiać się jak w niestandardowy i mało oczywisty sposób pokazać markę. W prowincji Kolumbia Brytyjska, gdzie woda ma temperaturę – 30 st. powstał szklany sześcian a w nim… Zobaczcie sami.

The Ad Council 'Love Has No Labels'

Kolejna ciekawa reklama społeczna wpisująca się w trend experiential marketing. Kreacja jest interesująca nie tylko ze względu na jej przekaz : w miłości nie jest ważna rasa, płeć czy wiek, ale przede wszystkim z uwagi na jej formę. Liczby mówią same za siebie – ponad 160 milionów wyświetleń spotu we wszystkich kanałach.

Yelp - Deer in Headlights

Jak w kreatywny sposób pokazać zalety aplikacji służącej nie tylko do znalezienia dobrej restauracji, ale także wielu innych miejsc: sklepu, pralni, fryzjera itp? Yelp znalazł na to dosyć niekonwencjonalny sposób.

Comcast Xfinity 'Emily's Oz'

Spot, który przenosi świat wyobraźni do rzeczywistości. Najważnejsze jest, że świat ten należy do 7-letniej niewidomej dziewczynki, która ze szczegółami opowiedziała co czuje i co sobie wyobraża słuchając „Czarnoksiężnika z Krainy Oz”.

Always #LikeAGirl 'Unstoppable'

Praktycznie wszyscy znają kampanię Always „Like a Girl” z 2014 roku. „Unstoppable” jest jej kontynuacją. Nurt Femvertising nabiera na sile i daje kobietom siłę do walki ze słabościami.

Dove 'Choose Beautiful'

Ta reklama obiegła cały świat. I nie dziwi nas dlaczego.

Snickers 'Brady Bunch'

Komunikacja Snickersa przeniesiona w świat klasycznego amerykańskiego sitcomu. Jedna z lepszych kreacji z cyklu „You’re Not You”.

House of Cards

Debata republikańskich kandydatów na Prezydenta nadawana na kanale CNN została przerwana. Ku zdziwieniu widzów na ekranach pojawił się… Frank Underwood. A wszystko po to, aby zakomunikować, że… dopiero się rozkręca i wraca w 4 sezonie serialu.

Nike 'Short a guy'

Można śmiało powiedzieć, że praktycznie każda kreacja przygotowywana przez Nike jest hitem na skalę globalną. Tym razem głównym bohaterem jest młody chłopak, a sławy sportu schodzą na dalszy plan.

Dollar Shave Club 'Razor Escapes'

Jeśli jeszcze nie znacie case study startupu Dollar Shave Club polecamy nadrobić zaległości, bo w tym roku zaskoczyli kolejną, pełną humoru reklamą.

Dollar Beard Club

W zestawieniu nie mogło zabaknąć odpowiedzi na inicjatywę Dollar Shave Club. Konusmenci chcą być częścią pewnej społeczności, nie marki. Dobrze o tym wie Dollar Beard Club.

States United to Prevent Gun Violence 'Gun Store'

Jedna z ciekawszych kampanii społecznych tego roku. Pokazuje, że dane pojęcie może mieć różne perspektywy, ale przede wszystkim udowadnia, że historie najbardziej wpływają na ludzi.

Dove #RealStrenght

Piękny obraz relacji dzieci z ojcami, którym zależy. Kampania miała swoją premierę na SuperBowl, gdzie oczywiście z dotarciem do grupy docelowej nie było najmniejszego problemu.

Nissan 'With Dad'

Kolejna kampania o ojcach, skierowana do ojców. Musicie ją zobaczyć.

Applegate 'What's in Your Hot-Dog?'

Zawartość hormonów w mięsie. Brzmi… nieciekawie, jeśli chodzi o komunikację marketingową w mediach tradycyjnych. Applegate Farms pokazuje, że można ten temat przedstawić w interesujący, a z pewnością intrygujący sposób. Marka przygotowała kilka spotów w tym temacie. Sami nie wiemy, który jest najlepszy.

American Express 'The Unlikely Leading Lady'

Kampania zdecydowanie wpisująca się w nurt Femvertising. Ciekawostką jest, że premierę miała podczas SNL, a kierownictwo American Express specjalnie przesunęło cały harmonogram kampanii tylko po to, aby reklama pojawiła się w towarzystwie wszystkim znanych parodii SNL z udziałem celebrytów.

Barbie 'Imagine The Possibilities'

Reklama, która w ciekawy i mądry sposób pokazuje, że świat i wyobraźnia dziecka nie ma ograniczeń. Nurt Femvertising wznosi Barbie na zupełnie nowy poziom.

Coca-Cola 'El SMS'

Kampania skierowana do konsumentów w Ameryce Południowej. Przedstawiona zostaje w niej historia przyjaźni dwóch chopców, z htórych jeden jest homoseksualistą. Marka porusza wziąż budzący kontrowersje temat i pokazuje jakie emocje targają codziennie osoby homoseksualne.

GEICO 'Unskippable'

W zestawieniu nie mogło zabraknąć pełnej humoru, kreatywności i inteligencji reklamy GEICO.

Under Armour 'Rule Yourself'

Piękna zarówno wizualnie, jak i ideowo kampania, której przesłaniem jest: „You are the sum of all of your training. It’s the only way to get better”.

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje

YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje


Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing





Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287