Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Niedziela, 21 Października, 2018
Inspiracje
  • KONTAKT

25 najciekawszych reklam w 2015 roku.

AUTOR: Paulina Wojczyńska Opublikowano: 23.12.2015
źródło: unsplash.com

Jak stworzyć kampanię czy spot, który wyróżni się wśród milionów innych? Zaangażuje konsumentów, zwiąże ich z marką, wyniesie na wyższy poziom. Na to jednoznacznej recepty nie ma. Nasza redakcja postanowiła jednak przygotować zestawienie 25 najciekawszych reklam 2015, które zdecydowanie wyróżniły się w mijającym roku. Jeśli szukacie inspiracji z obszarów branded content, femvertising, reklamy społecznej, branded entertainment czy storytellingu to zestawienie jest dla Was. 

Android 'Friends Furever'

Jeden z najczęściej udostępnianych spotów w 2015 roku. Od kilku lat każdy marketer wie, że zwierzęta w reklamie angażują. Jednakże ze względu na zaskakujące i ujmujące połączenie gatunków zwierząt ten spot jest jedyny w swoim rodzaju. Wszystko po to, aby wyjść do jak największej liczby ludzi z przesłaniem „Be together. Not the same”.

Spanish Christmas Lottery

Nazwanie tej kreacji spotem byłoby co najmniej krzywdzące. Jest to krótki film animowany w stylu Pixara opowiadający historię samotnego stróża nocnego nieustannie sprawiającego przyjemność i niespodzianki kolegom z pracy. Stara prawda o tym, że dobro do nas powraca nabiera innego wymiaru w tym filmie.

John Lewis 'Tiny Dancer'

Ubezpieczenia należą do kategorii „nuda”, zatem jak w interesujący dla konsumenta sposób przedstawić markę i jej wartość? Jak odwołać się do emocji – pozytywnych, a nie opierającyjch się na strachu? John Lewis zna odpowiedź.

Thai Life Insurance 'Garbage Man'

Kolejna kampania branży ubezpieczeń. W 2014 roku Thai Life Insurance poruszyła serca kampanią Unsung Hero. W 2015 roku serca konsumentów podbił Garbage Man. Piękna kampania, pokazująca jak opowiadane przez markę historie mają znaczenie. Historie, które niekoniecznie związane są z obszarem działania marki. Historie, które wnoszą coś wartościowego do naszego życia. Historie, które pozostają w sercu, a razem z nimi marka, która je opowiada.

Shiseido 'High school girl?'

Jak kreatywnie i niestandardowo pokazać markę kosmetyków i siłę jej produktów? Twórcy Shiseido stwierdzili, że komunikat w stylu „będziesz wyglądać piękniej niż kiedykolwiek” to za mało.

Atlantic Group '37 Days'

Grzejniki elektryczne. Jeden z „tych” produktów. Kreatywni i marketerzy godzinami mogą zastanawiać się jak w niestandardowy i mało oczywisty sposób pokazać markę. W prowincji Kolumbia Brytyjska, gdzie woda ma temperaturę – 30 st. powstał szklany sześcian a w nim… Zobaczcie sami.

The Ad Council 'Love Has No Labels'

Kolejna ciekawa reklama społeczna wpisująca się w trend experiential marketing. Kreacja jest interesująca nie tylko ze względu na jej przekaz : w miłości nie jest ważna rasa, płeć czy wiek, ale przede wszystkim z uwagi na jej formę. Liczby mówią same za siebie – ponad 160 milionów wyświetleń spotu we wszystkich kanałach.

Yelp - Deer in Headlights

Jak w kreatywny sposób pokazać zalety aplikacji służącej nie tylko do znalezienia dobrej restauracji, ale także wielu innych miejsc: sklepu, pralni, fryzjera itp? Yelp znalazł na to dosyć niekonwencjonalny sposób.

Comcast Xfinity 'Emily's Oz'

Spot, który przenosi świat wyobraźni do rzeczywistości. Najważnejsze jest, że świat ten należy do 7-letniej niewidomej dziewczynki, która ze szczegółami opowiedziała co czuje i co sobie wyobraża słuchając „Czarnoksiężnika z Krainy Oz”.

Always #LikeAGirl 'Unstoppable'

Praktycznie wszyscy znają kampanię Always „Like a Girl” z 2014 roku. „Unstoppable” jest jej kontynuacją. Nurt Femvertising nabiera na sile i daje kobietom siłę do walki ze słabościami.

Dove 'Choose Beautiful'

Ta reklama obiegła cały świat. I nie dziwi nas dlaczego.

Snickers 'Brady Bunch'

Komunikacja Snickersa przeniesiona w świat klasycznego amerykańskiego sitcomu. Jedna z lepszych kreacji z cyklu „You’re Not You”.

House of Cards

Debata republikańskich kandydatów na Prezydenta nadawana na kanale CNN została przerwana. Ku zdziwieniu widzów na ekranach pojawił się… Frank Underwood. A wszystko po to, aby zakomunikować, że… dopiero się rozkręca i wraca w 4 sezonie serialu.

Nike 'Short a guy'

Można śmiało powiedzieć, że praktycznie każda kreacja przygotowywana przez Nike jest hitem na skalę globalną. Tym razem głównym bohaterem jest młody chłopak, a sławy sportu schodzą na dalszy plan.

Dollar Shave Club 'Razor Escapes'

Jeśli jeszcze nie znacie case study startupu Dollar Shave Club polecamy nadrobić zaległości, bo w tym roku zaskoczyli kolejną, pełną humoru reklamą.

Dollar Beard Club

W zestawieniu nie mogło zabaknąć odpowiedzi na inicjatywę Dollar Shave Club. Konusmenci chcą być częścią pewnej społeczności, nie marki. Dobrze o tym wie Dollar Beard Club.

States United to Prevent Gun Violence 'Gun Store'

Jedna z ciekawszych kampanii społecznych tego roku. Pokazuje, że dane pojęcie może mieć różne perspektywy, ale przede wszystkim udowadnia, że historie najbardziej wpływają na ludzi.

Dove #RealStrenght

Piękny obraz relacji dzieci z ojcami, którym zależy. Kampania miała swoją premierę na SuperBowl, gdzie oczywiście z dotarciem do grupy docelowej nie było najmniejszego problemu.

Nissan 'With Dad'

Kolejna kampania o ojcach, skierowana do ojców. Musicie ją zobaczyć.

Applegate 'What's in Your Hot-Dog?'

Zawartość hormonów w mięsie. Brzmi… nieciekawie, jeśli chodzi o komunikację marketingową w mediach tradycyjnych. Applegate Farms pokazuje, że można ten temat przedstawić w interesujący, a z pewnością intrygujący sposób. Marka przygotowała kilka spotów w tym temacie. Sami nie wiemy, który jest najlepszy.

American Express 'The Unlikely Leading Lady'

Kampania zdecydowanie wpisująca się w nurt Femvertising. Ciekawostką jest, że premierę miała podczas SNL, a kierownictwo American Express specjalnie przesunęło cały harmonogram kampanii tylko po to, aby reklama pojawiła się w towarzystwie wszystkim znanych parodii SNL z udziałem celebrytów.

Barbie 'Imagine The Possibilities'

Reklama, która w ciekawy i mądry sposób pokazuje, że świat i wyobraźnia dziecka nie ma ograniczeń. Nurt Femvertising wznosi Barbie na zupełnie nowy poziom.

Coca-Cola 'El SMS'

Kampania skierowana do konsumentów w Ameryce Południowej. Przedstawiona zostaje w niej historia przyjaźni dwóch chopców, z htórych jeden jest homoseksualistą. Marka porusza wziąż budzący kontrowersje temat i pokazuje jakie emocje targają codziennie osoby homoseksualne.

GEICO 'Unskippable'

W zestawieniu nie mogło zabraknąć pełnej humoru, kreatywności i inteligencji reklamy GEICO.

Under Armour 'Rule Yourself'

Piękna zarówno wizualnie, jak i ideowo kampania, której przesłaniem jest: „You are the sum of all of your training. It’s the only way to get better”.

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy

Sytuacje kryzysowe dla (nie)początkujących

Zrzut ekranu 2018-03-26 o 12.33.31 komunikacja

Research strategiczny w internecie.

tumblr_p2zs0pXw1Z1sfie3io1_1280 Strategia


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje

YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje


Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing



Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287