Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 29 Czerwca, 2017
relacja
  • KONTAKT

Filmteractive – konferencja pełna inspiracji.

AUTOR: Paulina Wojczyńska Opublikowano: 23.11.2015
Filmteractive_konferencja

Filmteractive często postrzegany jest, jako event dla branży filmowej i kreatywnej, na którym marketerzy nie znajdą wielu ciekawych wystąpień dla siebie. Czy jest to prawda? Tym bardziej, że w 2015 roku tematem przewodnim był content marketing? Nasza redakcja postanowiła to sprawdzić.

Filmteractive odbył się pod koniec września 2015 roku w Łodzi. Pomimo tego, że od konferencji minęło już prawie dwa miesiące – dokładnie pamiętamy kilka wystąpień, co zdecydowanie należy postrzegać, jako plus. Prelekcje te były wyjątkowe pod wieloma względami. Bardzo często wiązały się z czynnikiem ludzkim, czyli obdarzonymi ciekawą osobowością prelegentami. Musimy przyznać, że organizatorzy Filmteractive w tym aspekcie stanęli na wysokości zadania.

Najbardziej inspirujący prelegenci Filmteractive.

Villads  Spangsberg, Senior Art Director, LEGO

Konferencja_Villads Spangsberg

Na jego wystąpienie czekał praktycznie każdy uczestnik Filmteractive. Bardzo często z głośnymi nazwiskami, czy markami bywa tak, że rozczarowują. W tym przypadku nic takiego nie nastąpiło. Prelekcja była pełna humoru, z jeszcze większą dawką nie tylko inspiracji, ale przede wszystkim konkretnej wiedzy. Villads podczas swojego wystąpienia pokazał nam i zobrazował całą strategię przygotowania i dysrybucji contentu przez LEGO. Szczególnie ważne w jego wystąpieniu było video i proces przygotowywania filmów i seriali dla dzieci. Dużą przyjemnością było także oglądanie kilku realizacji Spangsberga, które wzbudzały wiele emocji wśród uczestników.

Ciekawym aspektem jego wystąpienia było także pokazanie procesu kreatywnego, poprzedzającego wejście każdej nowej kolekcji zabawek na rynek. Spangsberg zdradził nam także dlaczego obecność LEGO w social mediach nie jest dla nich najważniejsza.

lego-strategia contentu

Lego

Lovisa Sunnerholm, PR Manager EMEA, Electrolux

Konferencja_Lovisa Sunnerholm

Prelekcja pokazująca, jak ważne i inspirujące są kreatywne pomysły łączące komunikację marketingową z działaniami z obszaru PR. Pozornie branża RTV AGD nie ma wiele wspólnego ze światem mody. „The Next Black” Electrolux udowadnia, że czas porzucić konwencjonalne myślenie.

Co nam spodobało się w tym wystąpieniu i case study? Nie tylko niestandardowy sposób wypozycjonowania pralki, która w swojej istocie nie jest zbyt ciekawym i interesującym przedmiotem komunikacji. Przede wszystkim zintegrowana kampania, w której centrum znajdował się content video w postaci filmu dokumentalnego „The Next Black”. W oparciu o ten content zaplanowane zostały szerokie działania, zarówno online, jak i offline.

W działania Electrolux włączone zostały także inne marki, takie jak: Adidas, Patagonia, czy Studio XO, a motywem przewodnim filmu był „the future of clothing”. Premiera filmu miała miejsce podczas pokazu mody w 2014 roku, a następnie zorganizowano kilka eventów w kilku największych europejskich miastach.

Kampania miała na celu stworzenie platformy angażującej konsumentów i umożliwiającej szerszy dialog marki z nimi. W ciągu 48 godzin od startu kampanii film obejrzano ponad 100 000 razy, a w skali miesiąca liczba ta wzrosła do 400 000. Marka szacuje, że poprzez zintegrowane działania zasięg kampanii wynosił 60 milionów osób.

 

Także wystąpienia polskich przedstawicieli branży zasługują na wyróżnienie.

Kuba Kaliciński, CEO Fog Contet Agency zdradził szczegóły współpracy na linii klient-agencja. Pokazał zarówno jednej i drugiej stronie – na co należy zwracać uwagę przy planowaniu i realizacji działań z obszaru video marketingu. Podkreślił także, że warto zainwestować sporą część budżetu w przygotowanie dobrego contentu video, ale nie musi być to tak kosztowne, jak wiele firm komunikuje. Zwrócił uwagę także na fakt, że dzięki nowym technologiom produkcja contentu video może być zintegrowana, dzięki czemu – podczas realizacji jednego materiału można wygenerować content dopasowany do różnych kanałów komunikacji.

Pomimo, że jego prelekcja kończyła pierwszy dzień konferencji – spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników, którzy dzięki niej mogli się lepiej przygotować do współpracy z agencjami.

Filmteractive K.Kalicinski 4

 

Filmteractive K.Kalicinski 5

Ciekawą prelekcję wygłosiła także Katarzyna Sulej-Chhugani z Lionbridge, która pokazała jak istotne są uwarunkowania kulturowe i historyczne w tworzeniu contentu przez globalne marki. Zdecydowanie konsument powinien być w centrum uwagi marek, a standardowe targetowanie bardzo często nie ma odzwierciedlenia w pewnych regionach naszego glubu.

Większość przedstawionych przez nią przykładów dotyczyła rynków azjatyckich, dzięki czemu mogliśmy przekonać się, jak bardzo różnimy się i jak łatwo można popełnić błąd wdrażając jedną strategię bez dostosowania jej do konsumentów.

Poniżej jeden z filmów, który mogliśmy zobaczyć – Google Search: Reunion, w którym wykorzystany został motyw konfliktu między Indiami a Pakistanem

filmteractive Katarzyna

Podsumowując

Filmteractive jest jedną z niewielu konferencji w Polsce z obszaru komunikacji marketingowej, na której możemy posłuchać i czerpać z dowiadczeń tak wielu międzynarodowych prelegentów.

Prelekcje na tej konferencji dają nie tylko konkretną wiedzę, popartą wieloma danymi i statystykami, ale przede wszystkim dużo inspiracji do działania na polskim rynku.

Plusem tej konferencji jest także specyficzna, luźna i kameralna atmosfera. Każdy prelegent jest dostępny dla uczestników, można podejść i pogratulować wystąpienia, lub zadać dodatkowe pytania. Jest to ogromna wartość dodana dla uczestników konferencji, gdyż niestety nie zawsze i  nie na każdej tak dużej konferencji prelegenci są tak otwarci na wymianę wiedzy i doświadczeń.

Poniżej film z Filmteractive 2015

 

Feedback obejmował patronatem Filmteractive.

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287