Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 15 Listopada, 2018
Marketing
  • KONTAKT

Hybrydowy marketer, czyli marketer nowej generacji.

AUTOR: Paulina Wojczyńska Opublikowano: 23.07.2015
9460843166_0a694e91f1_z

Rozwój nowych technologii, smartfonów, narzędzi analizy danych czy social mediów na nowo zdefiniował sposób oraz narzędzia komunikacji.  Szybkość i intensywność tego procesu spowodowała konieczność zmian w marketingu, którego skutkiem jest powstanie nowej generacji marketerów, często określanych mianem hybrydowych.

Dzisiaj działanie tylko w jednym obszarze marketingu nie zapewnia skuteczności. Najlepsze efekty pracy wykazują osoby scalające w swoich strategiach i działaniach stare oraz nowe kanały komunikacji – tworząc zintegrowane kampanie.

Według raportu opublikowanego w 2011 roku przez firmę consultingową Forrester, działania w obszarze marketingu mix staną się coraz popularniejsze, a do 2016 roku wydatki na digital będą wynosiły 77 miliardów dolarów. Dokładnie tyle samo, ile w 2011 roku reklamodawcy przeznaczali na tradycyjne kanały, np. TV.

Aby zintegrowane kampanie były nie tylko dobre, ale i skuteczne marketer powinien posiadać szeroką wiedzę oraz łączyć kilka umiejętności. W tym zakresie ważną rolę odgrywa wiedza technologiczna, znajomość social mediów, zachowań konsumentów czy umiejętności analizy danych i podejmowania działań na ich podstawie. Nowoczesny marketer wie, jak integracja tych cech wpływa na rozwój marki i co ważniejsze – biznesu.

Poniżej przedstawiamy zakresy, z którymi „hybrydowy marketer” nie powinien mieć problemów:

CONTENT

Tworzenie dobrego contentu jest właściwie już nie tylko obowiązkiem, ale przede wszystkim przeznaczeniem dobrego marketera. W tym aspekcie nie ma dobrej drogi na skróty zakończonej sukcesem. Nowa generacja marketerów, przyjmuje do wiadomości, iż przy planowaniu zintegrowanych kampanii, trzeba przeznaczyć większy budżet na produkcję wartościowego dla konsumenta contentu. W długofalowej strategii przekłada się to na mniejsze wydatki na zakup mediów. Rozwój internetu, social mediów oraz technologii mobilnych spowodował, że dobry content i użycie odpowiednich kanałów komunikacji powoduje samoistne rozprzestrzenianie się go.

SEO

Dzisiaj marketerzy wiedzą, iż choćby podstawowa znajomość zagadnień w obszarze SEO wpływa na skuteczność planowanych przez nich działań.

SOCIAL MEDIA

Znaczenie social mediów w budowaniu strategii marki i relacji konsumentów z nią jest ogromne. Nieznajomość zasad funkcjonowania, użytkowników czy specyfiki poszczególnych platform społecznościowych zazwyczaj nie prowadzi do niczego dobrego. Oczywiście większość globalnych marek działania w social mediach zleca wyspecjalizowanym agencjom, jednakże nadal marketer musi posiadać wiedzę z tego zakresu. Dlaczego tak ważne jest, aby marketerzy znali specyfikę Facebook’a, Twitter’a, Snapchat’a czy Instagram’a ?  Brak wiedzy w tym zakresie spowoduje mniejszą skuteczność planowanej zintegrowanej kampanii.

Na marginesie, każdy z nich musi także wiedzieć czego wymagać od agencji i czy prezentowane przez nią wyniki są najlepsze z możliwych czy powinny być bardziej zadowalające.

EMAIL MARKETING

Każdy z nas codziennie otrzymuje wiadomości od różnych firm. Nic dziwnego w tym fakcie nie ma, a opublikowane ostatnio przez McKinsley dane pokazują, że emaile są 40 razy skuteczniejsze w pozyskiwaniu nowych klientów niż działania w social mediach. Początkowa faza email marketingu doprowadziła do masowego spamowania klientów. Dane prezentowane przez McKinsley dotyczą nowej generacji działań w obszarze email marketingu.

Jednym z najczęściej wspominanych obecnych trendów jest personalizacja działań marketingowych. Pojęcie to doprowadziło do gruntownych zmian u podstaw idei email marketingu. Odpowiednia analiza zachowań konsumentów pozwala na podejmowanie skuteczniejszych działań. Świadomy marketer wie, że email marketing jest jedynie częścią spójnej całości i musi współgrać choćby ze stroną www czy działaniami w social mediach.

TECHNOLOGIA

Nowej generacji marketer wykazuje się dużą znajomością technologii, dzięki czemu może w dużej mierze samodzielnie prowadzić projekt bez polegania na dziale IT. Dodatkowo posiada kompetencje do planowania strategii opartych także na wdrażaniu skomplikowanych rozwiązań technologicznych. Szeroka wiedza w tym zakresie przyspiesza wszystkie działania.

KODOWANIE

Umiejętności w tym zakresie wynikają z wiedzy technologicznej marketera. W chwili obecnej podstawowa znajomość kodów HTML czy CSS jest konieczna. Pozwala to na lepsze przygotowanie strony www czy RWD oraz płynniejszą współpracę z programistami – co po raz kolejny powoduje oszczędność czasu.

ANALITYKA

Jeszcze kilka lat temu działania w internecie i ich wpływ na sprzedaż czy wzrost wartości marki były trudne do zmierzenia. Intensywny rozwój nowych technologii sprawił, że w chwili obecnej marketerzy dysponują całą paletą narzędzi mierzących ich efektywność w obszarze digital. Nowej generacji marketer ma świadomość wagi tych danych i stara się w odpowiedni sposób pokazać na ile jego działania w digitalu są opłacalne dla marki.

Jednakże z punktu widzenia planowania długofalowej strategii nie to jest najważniejsze – istotna jest umiejętność analizy zbieranych danych, wyciąganie z nich odpowiednich wniosków i przede wszystkim podejmowanie działań na ich podstawie.

Z pomocą marketerowi przychodzą firmy oferujące usługi związane z analizą działań w digital. Oprócz znanego chyba wszystkim Google Analytics, do dyspozycji mamy firmy monitorujące markę w internecie czy social mediach (w Polsce Brand24 czy Sotrender), firmy oferujące usługi marketing automation (w Polsce Sales Manago czy GetResponse , firmy analizujące działania konkurencji w obszarze display (np. polska firma BoxOfAds) czy też platformy do zarządzania naszymi działaniami w social mediach (np. globalna Livefyre).

Najlepszym przykładem pokazującym wagę analizy danych jest poniższa grafika dotycząca badań przeprowadzonych w październiku 2014 roku.

źródło: www.marketingcharts.com

PRZYSZŁOŚĆ

Nowa generacja marketerów jest świadoma szybkości zachodzących zmian. Działania marketingowe muszą być elastyczne i dostosowywać się do ciągle nowych warunków i zmieniających się konsumentów. Dlatego też, świadomy marketer wie, iż nie ma momentu, w którym może się zatrzymać.

Musi nieustannie podnosić swoje kwalifikacje, obserwować rzeczywistość  i śledzić najnowsze trendy.

Na podstawie: econsultancy.com, marketingcharts.com, forrester.com

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje


YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje

Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing





Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287