Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Niedziela, 17 Grudnia, 2017
Inspiracje
  • KONTAKT

Inspiracje z głównej sceny Web Summit.

AUTOR: Anna Palowicz Opublikowano: 11.11.2015
Zrzut ekranu 2015-11-10 o 14.55.16

Główna scena Web Summit to miejsce, w którym najbardziej wpływowe osoby świata nowych technologii, biznesu i kultury dzielą się swoim doświadczeniem z uczestnikami konferencji. Prelekcje nie zawsze są jednak tak porwywajace, jak moglibyśmy oczekiwać, patrząc na nazwiska prelegentów i mając przed oczami to, co udało im się zrealizować. Sama jednak możliwość posłuchania z bliska osób, które wpłynęły i nadal wpływają na kształt współczesnego świata, jest niezastąpionym źródłem inspiracji.

Relacjonowanie Web Summit nie jest łatwe, a obejrzenie wszystkich interesujących prelekcji jest wręcz niemożliwe. Trzeba dokonywać czasami trudnych wyborów, bo na kilku scenach jednocześnie występują naprawdę ciekawi ludzie. Zaskakujące jest to, że czasami o wartości wystąpienia nie świadczą wielkie nazwiska, a ciekawsze rzeczy mają do przekazania mniej znani prelegenci. Wybierając się na Web Summit warto zaplanować swój indywidualny program i skupić się na tematach, które najbardziej nas interesują, nawet jeśli na scenie obok występuje bardziej znana postać.

Oczywiście wielkie nazwiska i wielkie firmy mają w sobie moc przyciągania tłumów, więc główna sala Web Summit zawsze jest pełna, choć nie zawsze słusznie. Nie obejrzałam wszystkich prelekcji na scenie głównej, ale te kilka, które budziły największe zainteresowanie, udało mi się zobaczyć. Nawet, jeśli niektóre z tych wystąpień były poniżej moich oczekiwań, uważam, że i tak warto było poświęcić czas na posłuchanie ludzi, którzy reprezentują jedno z obliczy współczesnego świata.

Tegoroczna edycja pozwoliła uczestnikom na wysłuchanie osób, które były założycielami lub współzałożycielami m.in. Instagrama, Kickstartera, Tindera, Evernote’a, Oculus VR, Pixara. Na scenie pojawiali się też przedstawiciele czołowych mediów związanych ze światem nowych technologii i biznesu, takich jak Wall Street Journal, The Guardian, Financial Times, TechCrunch, Forbes, Wired oraz firm, takich jak Ford, Dell, Facebook czy Google. Nie zabrakło osobistości świata kultury masowej, z Danem Brownem oraz Natalią Vodianovą na czele. Już zebranie tylu wybitnych ludzi w jednym miejscu dawało poczucie przynależności do ważnego, inspirującego wydarzenia, a czasami prelekcje były zaskakująco świeże i mobilizujące do działania. Niewątpliwie, jedną z najbardziej charyzmatycznych osób na głównej scenie, był organizator Web Summit i to jego poruszające wystąpienia nadawały ton całej imprezie.

Dzień pierwszy.

Życie z robotami to rzeczywistość!

Pierwszą, otwierającą prelekcją było spojrzenie w przyszłość zautomatyzowanego świata. Andra Keay, Managing Director Silicon Valley Robotics mówiła o życiu w otoczeniu robotów. Czy to daleka przyszłość? W opinii prelegentki to teraźniejszość. W chwili obecnej żyjemy otoczeni robotami, jednak czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo nasze życie jest zautomatyzowane. Ciekawe spojrzenie na współczesny świat i interesująca definicja „robota”. Świetna prelekcja na otwarcie technologicznej konferencji.

 

Virtual reality to przyszłość!

Palmer Luckey, twórca Oculusa od razu rzuca się w oczy na scenie. Hawajska koszula, krótkie spodenki, japonki. Prawdziwy geek. Opowiada o Oculusie i przyszłości virtual reality z zaangażowaniem i wiarą w możliwości rozwoju. W sumie nie mówi wiele nowego, a przynajmniej nic, czego nie wiedziałyby słuchacz zainteresowany tematem VR. Luckey twierdzi, że nie jesteśmy jeszcze gotowi na wirtualną rzeczywistość i podaje powody, dla których musi minąć przynajmniej kilka lat, żeby VR stała się masowo dostępna i użyteczna dla przeciętnego konsumenta. Najważniejsze znaczenie mają jakość i koszty, ale twórca Oculusa twierdzi, że w przyszłości jego narzędzie będzie bardziej popularne niż dzisiaj smartfon. Jeśli chodzi o branże, które najszybciej będą korzystały z VR i możliwości, jakie przyniesie masowa dostępność urządzeń podobnych do Oculusa, to oprócz oczywiście branży porno i gier, Luckey wymienia edukację, medycynę i turystykę. Nie zapomina również o rozrywce, a przede wszystkim Hollywood, któremu VR da zupełnie nowe możliwości w obszarze storytellingu.

 

Sukces to adaptacja do nadchodzącej rzeczywistości!

Wywiad z Billem Fordem, przedstawicielem i spadkobiercą koncernu motoryzacyjnego Ford, obejrzałam trochę przez przypadek. Tradycyjny biznes nie był tym, co mnie najbardziej interesowało na Web Summit, w dodatku jego wystąpienie było zapewne związane z faktem, iż Ford był jednym ze sponsorów wydarzenia. Tym większe było miłe zaskoczenie, bo chociaż wywiad nie zawierał w sobie wielu odkrywczych informacji, ciekawie słuchało się planów rozwoju koncernu, zwłaszcza na nowych polach, na których dopiero zaczyna być obecny. Najważniejszym przesłaniem wywiadu była prosta prawda, o której często zapominają wielkie koncerny i tradycyjny biznes. Świat się zmienia, rzeczywistość się zmienia i aby nie skończyć jak firma Kodak trzeba umieć dostosować, a nawet zrewolucjonizować swój model biznesowy. Ford z koncernu samochodowego ma zamiar stać się koncernem zapewniającym użytkownikom mobilność w bardzo szerokim rozumieniu. Produkcja samochodów to już tylko jedna z gałęzi biznesu firmy. Bill Ford patrzy w przyszłość i nie spuszcza oka z nowych technologii i trendów. Dobra lekcja prowadzenia biznesu dla światowych gigantów, którzy czasami zapominają, jak łatwo spać z tronu.

 

Instagram - przyszłość to video!

Pierwszy dzień konferencji zakończyła prelekcja współzałożyciela Instagramu Mike’a Kriegera, którego prezentacja w dużej mierze dotyczyła rozwoju technologii służącej do promowania popularnych zdjęć i innych funkcjonalności serwisu. Wystąpienie nie było porywające, Krieger skupiał się na technologicznych aspektach procesu zmian w aplikacji, co oczywiście może być interesujące, ale mało inspirujące. Trochę brakowało wizji przyszłości i informacji o planach serwisu. Warto zwrócić uwagę na to, że współtwórca Instagramu jako najważniejszy trend w przyszłości serwisu uznał content video. Niby nic odkrywczego, ale to kolejny argument na to, że „video is a king”.

Zrzut ekranu 2015-11-11 o 21.39.47

 

Dzień drugi.

Drony na głównej scenie!

Na jednej z największych konferencji technologicznych nie mogło zabraknąć dronów. Pokaz ich możliwości był oczywiście ograniczony przez przestrzeń, ale i tak robił wrażenie. Technologia tworzenia map 3D ze zdjęć z drona wymiata.

Warto obejrzeć wywiad z Randy Jay Brownem, który na głównej scenie Web Summit prezentował możliwości dronów i mówił o przyszłości tej technologii.

 

Tinder - connecting people!

Zrzut ekranu 2015-11-11 o 21.03.45

Sean Rad, CEO Tinder w zabawnym wywiadzie opowiadał o Tinderze, swojej pasji do pracy i w jego opinii niesłusznych zarzutach pod adresem aplikacji. Twórca Tindera zapytany o to, jak określiłby swoją aplikację, powiedział, że Tinder to po prostu narzędzie do łączenia ludzi. Odpowiedzialność za to, co z tym połączeniem zrobią, zostawił swoim użytkownikom, zaznaczając, że według posiadanych przez niego danych 80% użytkowników serwisu szuka dłuższej znajomości, a tylko 20% jednorazowych „przyjacielskich” spotkań. Dzięki aplikacji dochodzi do 1,5 miliona randek tygodniowo, z których połowa prowadzi do kolejnego spotkania.

 

Dzień trzeci. 

Kod Dana Browna!

Wywiad ze słynnym pisarzem, autorem mega hitu wydawniczego „Kod Leonarda Da Vinci” zapowiadał tłumy na głównej sali Web Summit. Rzeczywiście publiczność dopisała, natomiast sama rozmowa trochę mnie rozczarowała. Dan Brown opowiadał o swojej twórczości oraz o swoim spojrzeniu na otaczającą rzeczywistość,  przede wszystkim jednak o nauce i religii. Rozmowa była raczej nużąca, choć miała swoje momenty. Nie jestem przekonana, że Web Summit to miejsce, w którym taki wywiad ma sens. Wydaje mi się, że za zaproszeniem pisarza przez organizatorów, stała jednak chęć przyciągnięcia uczestników głośnym nazwiskiem. Z punktu widzenia całego programu konferencji, która jednak skupia się na nowych technologiach, wywiad z Danem Brownem miał temperaturę akademickiej pogadanki o współczesnym społeczeństwie i świecie. Może i interesującej, ale w mojej opinii zupełnie nie pasującej do reszty wydarzenia.

Zrzut ekranu 2015-11-10 o 15.11.02

 

Liczy się przede wszystkim kreatywność!

Ostatnia prelekcja konferencji to wyjątkowa postać na głównej scenie Web Summit, Ed Catmull, współzałożyciel Pixara. Już sama możliwość zobaczenia z bliska twórcy legendarnego studia była wyjątkowym doświadczeniem. Człowiek, który stoi za sukcesami Pixara, współpracownik m.in. Steve’a Jobsa i  Johna Lassetera, okazał się wyjątkowo skromnym, wyciszonym i miłym człowiekiem, który w spokojnej rozmowie z dziennikarką Financial Times, Caroline Daniel, opowiadał o swojej niechęci do zostania “starym pierdem” i tym, jak ułatwia to praca przy filmach dla dzieci. Przypominał również o wartości pracy zespołowej, która jest w jego opinii najistotniejsza. Wiedza i doświadczenie Catmulla oraz pełne poczucia humoru odpowiedzi, skutecznie przykuwały uwagę uczestników Web Summit. Piękne zakończenie jednej z największych na świecie konferencji technologicznych, które przypomniało, że za każdą odnoszącą sukces technologią stoją ludzie, a tym co pozwala zmieniać świat, nie jest jedynie technologia, a przede wszystkim kreatywność.

Zrzut ekranu 2015-11-10 o 15.12.39

Krótki wywiad z założycielem Pixara

 

Podsumowanie

Podsumowując, moja relacja z wystąpień na głównej scenie nie jest kompletna i zapewne nie jest obiektywna. Wiele ciekawych tematów odpuściłam, ze względu na inne interesujące mnie ścieżki, przede wszystkim Marketing Summit i Content Summit. Inne są też oczekiwania uczestników, których interesuje najbardziej aspekt technologiczny konferencji, inne tych, dla których biznes jest najważniejszym tematem Web Summit. Ja na tej konferencji szukałam przede wszystkim inspiracji i nowych trendów. Szczerze mówiąc, główna scena nie zaskoczyła mnie spektakularnymi nowościami, nie wszystkie wystąpienia były porywające, ale sama atmosfera głównej sali Web Summit warta jest poświęcenia czasu, nawet jeśli trzeba przebiec spory dystans, żeby zdążyć na interesujące nas punkty programu.

IMG_8525 Anna Palowicz Feedback
Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje



YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje


O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing




Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287