Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 29 Czerwca, 2017
Marketing
  • KONTAKT

Marketing wi-fi jako innowacyjny kanał komunikacji z klientem.

AUTOR: Antonina Zarakowska Opublikowano: 30.11.2015
tumblr_nxhuo5z7Tv1slhhf0o1_1280

Wyobraźmy sobie, że idziemy do kawiarni, by napić się dobrej kawy i spotkać ze znajomymi lub trochę popracować. Wszyscy mamy pewne oczekiwania. Spodziewamy się miłej obsługi, wysokiej jakości, przyjemnego i czystego wnętrza oraz… darmowego wi-fi, które będzie działało! Brak wi-fi w lokalu wywołuje rozczarowanie i jest często powodem, dla którego nie odwiedzamy ponownie danego miejsca. Właściciele lokali obawiają się utraty klientów, więc w większości umożliwiają korzystanie z darmowej sieci. Jednak dlaczego by nie potraktować tego na zasadzie „przysługa za przysługę” i nie sprawić, by obie strony odniosły korzyści z darmowego wi-fi? 

 

POZNAJ KLIENTA PRZEZ WI-FI

Dzięki marketingowi wi-fi komunikacja z klientem przenosi się na wyższy, bardziej spersonalizowany poziom. Wszystko dzięki temu, że użytkownik łącząc się z siecią, udostępnia o sobie istotne informacje. Nie chodzi tu o dane osobiste, jak imię i nazwisko, bo to niewiele powie. Ale już dane, dotyczące preferencji zakupowych, odwiedzanych stron, poszukiwanych informacji czy częstotliwości odwiedzin w danym miejscu, umożliwią poznanie klienta i dostosowanie oferty tak, aby była dla niego atrakcyjna. Dzięki temu, że właściciel lokalu będzie wiedział, ile razy klient go odwiedził, będzie mógł przy następnej wizycie skierować do niego przyjazny przekaz, w którym doceni lojalność i jeszcze bardziej ją umocni. Komu z nas nie sprawiłoby przyjemności gratisowe ciastko do kawy z okazji dziesiątego połączenie z siecią? Inną możliwością jest zalogowanie się do sieci przez wybrany portal społecznościowy i zameldowanie się w kawiarni. Dzięki temu znajomi klienta dowiedzą się, gdzie chodzi na kawę, a wiadomo, że nasze wybory są najczęściej podyktowane poleceniami znajomych, którym ufamy.

Wi-fi marketing to z pewnością przyszłość marketingu, w tym w dużej mierze marketingu mobile, ponieważ umożliwia dotarcie ze personalizowanym, trafnym i nienachalnym komunikatem z jeszcze większą precyzją, niż mogliśmy to robić dotychczas.

 

ALL I NEED IS FREE WI-FI!

Nie da się ukryć, że potrzeba podłączenia do sieci staje się coraz silniejsza. Telefony są  najpopularniejszym narzędziem umożliwiającym dosłowną łączność ze światem. Możliwość wyszukania potrzebnej informacji, sprawdzenia, co dzieje się u znajomych lub potrzeba podzielenia się zdjęciem pysznej pizzy poprawia nam nastrój. Najświeższe raporty pokazują, że aż 15,9 mln użytkowników łączy się z Internetem przez mobile, a 57% czasu spędzonego w sieci na telefonie pochodzi z połączenia przez wi-fi. Patrząc na te imponujące statystyki, nie dziwi fakt, że ponad 84% użytkowników akceptuje logowanie do sieci lub reklamy w zamian za darmowy Internet. Warto więc z tej możliwości skorzystać i dzięki udostępnionym przez klientów informacjom, lepiej dopasować komunikaty reklamowe. Reklama skrojona na miarę będzie bardziej zauważalna, wzbudzi autentyczne zainteresowanie i zwiększy zaangażowanie, czego konsekwencją będzie wzrost sprzedaży.

W Polsce marketing Wi-Fi jest na początku swojej drogi rozwoju, ale wciąż jest udoskonalany. Coraz więcej podmiotów, oferujących publiczny dostęp do sieci, dostrzega w nim duży potencjał nie tylko wizerunkowy, ale też sprzedażowy. Przykłady dobrze poprowadzonych działań wi-fi marketingowych pokazują, że to po prostu się opłaca. Dużym plusem jest tutaj również pełne zautomatyzowanie procesu, dzięki któremu możemy kierować potencjalnych klientów do dowolnie wybranych przez nas treści: naszej strony, landing page, profilu na Facebooku czy aplikacji mobilnej zapewniając zaangażowanie z marką jak i produktem. I to wszystko może się odbywać zarówno w czasie rzeczywistym, jak i już po opuszczeniu lokalu przez klienta.

 

WILK SYTY I OWCA CAŁA.

Marketing wi-fi jest też idealnym kanałem dla reklamodawców, bo wykorzystuje informacje o  intencjach zakupowych, miejscu połączenia z wi-fi, danych demograficznych, dniach tygodnia, systemach operacyjnych czy urządzeniach. Wyobraźmy sobie następujący scenariusz: Małżeństwo postanawia wybrać się na szybkie zakupy do galerii handlowej. Okazuje się, że w sklepach właśnie zaczęły się przeceny. Żona rzuca się w wir wybierania i przymierzania, więc mężowi, by nie zwariował,  pozostaje poszukać darmowego wi-fi. Wi-fi jest, mąż uratowany i uradowany postanawia wykorzystać czas i zapoznać się z aktualną ofertą telefonów, które będą spełniały jego oczekiwania. Między przejściem z jednej strony www na inną wyświetla mu się na ekranie reklama telefonu, który wzbudza jego zainteresowanie, więc przechodzi na stronę produktu i tym samym czasu spędzonego w damskiej przymierzalni nikt nie uznaje za stracony: ani żona, ani mąż, ani tym bardziej reklamodawca.

 

TROJE WYGRANYCH.

Praktyka pokazuje, że użytkownicy chętnie angażują się w przekaz reklamowy, w zamian za dostęp do darmowego Internetu. Dla nich to czysta korzyść, za którą muszą zapłacić jedynie kilkusekundowym zwróceniem uwagi na wyświetlane treści. Reklamodawcy uzyskują zaś dostęp do informacji, dzięki którym jeszcze lepiej poznają swojego klienta i jeszcze precyzyjniej targetują reklamę. A samo miejsce, w którym następuje logowanie do wi-fi (np. galeria handlowa, lotnisko) znacznie zyskuje w oczach posiadacza smartfona, stając się nie tylko punktem oferującym darmowy dostęp do sieci, ale też podążającym za najnowszymi trendami, trafiając w jego aktualne gusta i potrzeby. Jednym słowem – zyskują wszyscy. Win-win-win!

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje


YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje

Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing





Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287