Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 19 Października, 2017
Wydarzenia
  • KONTAKT

Millenialsi – pierwsze cyfrowe pokolenie konsumentów – motyw przewodni Filmteractive

Opublikowano: 15.09.2016
filmteractive_logo

Millenialsi ciągle spędzają sen z powiek specjalistom do spraw marketingu. Dojrzewali w czasach, w których upowszechnił się Internet. Wchodzili w dorosłość, gdy świat przeżywał wielki kryzys. Informacji o nowych produktach i usługach szukają przede wszystkim w sieci, a wyborów dokonują na bazie rekomendacji znajomych dostarczonych poprzez media społecznościowe, tam też szukają informacji o promocjach i rabatach.

Pokolenie Y – Millenialsi – to ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem. W ciągu najbliższej dekady będą stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo na świecie. Na nich skupia się teraz uwaga specjalistów od marketingu i działów Human Recources. Najbardziej różnią się od innych generacji stosunkiem do własnej kariery i pracy. Opisywani są pod tym względem krytycznie – jako nielojalni, mało wytrwali i roszczeniowi, ale z ich własnej perspektywy wygląda to jednak inaczej. Widzą, jak w dzisiejszych czasach szybko powstają nowe specjalności zawodowe – zwłaszcza te związane z digitalem – i jak równie szybko dewaluują się stare. Uczy to ich ostrożności w obstawianiu jednej, konkretnej ścieżki kariery czy pracodawcy. Wolą próbować paru rzeczy równolegle, bo nie wiadomo, która okaże się tą najlepszą. Przypomina to sposób, w jaki korzystają z serwisów randkowych: nie chodzi o to, by znaleźć tę jedną jedyną osobę na całe życie, ale by mieć i poznać dostępne opcje wyboru.

Z punktu widzenia istotnych dla nich wartości uwielbiają autentyczność, kreatywność, oryginalność i wyrafinowanie intelektualne. Nie cierpią powtarzalności, zwyczajności i rutyny. Czyni to z Millenialsów bardzo trudną grupę konsumencką dla marek masowych, bowiem niemal z definicji reprezentują one przeciwne wartości – dostępność, powszechność i przemysłową powtarzalność – mówi Jan Kisielewski ze Stratosfera by Deloitte Jednakże są takie marki masowe, które znalazły drogę i radzą sobie z nowym konsumentem. Deską ratunku i nadzieją jest świadomość przyzwyczajenia pokolenia Y do tego, że ich naturalne środowisko – cyfrowe – jest mobilne, wszechobecne i ma wysoce interaktywny charakter.  Millenialsi w ciągu najbliższej dekady będą stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo na świecie

Jak wynika z badania „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, przedstawiciele pokolenia Y niezmiennie pozytywnie oceniają rolę biznesu w społeczeństwie (73 proc.). Aż 87 proc. ankietowanych wierzy, że sukcesu w biznesie nie można mierzyć jedynie wynikami finansowymi. Jak się okazuje, w zestawieniu z wynikami poprzednich lat, łagodniejszym okiem patrzą oni na motywacje i etykę przedsiębiorstw. W Prawie sześciu na dziesięciu reprezentantów generacji Y informacji o towarach i usługach poszukuje w Internecie, a jedna trzecia zbiera informacje o promocjach i rabatach w mediach społecznościowych. opinii 64 proc. respondentów biznes jest skupiony na własnych celach, podczas gdy rok temu taką opinię wyrażało 75 proc. Milenialsi którzy wierzą, że biznes ma pozytywny wpływ na szeroko rozumiane społeczeństwo, oceniają przedsiębiorstwa według tego, czy skupiają się one na jakości usług i produktów (63 proc.), satysfakcji pracowników (62 proc.) oraz satysfakcji i lojalności klientów (55 proc.).
Jak wynika z badania Deloitte Luxury Consumption among European High Earners prawie sześciu na dziesięciu reprezentantów generacji Y informacji o towarach i usługach poszukuje w Internecie, a jedna trzecia zbiera informacje o promocjach i rabatach w mediach społecznościowych. Dla porównania w starszych pokoleniach postępuje tak zaledwie 10 proc. konsumentów. W skutecznym dotarciu do grupy klientów z pokolenia Y, którzy w ciągu kilku lat staną się liderami w wielu branżach, może pomóc dogłębna analiza ich nawyków zakupowych. Jednym z pionierów w tym obszarze jest Marc Jacobs, który stworzył projekt Tweet Shop, pozwalający wymieniać tweety na produkty tego projektanta.

Marki, które opanowały trwającą non-stop, obustronną komunikację z konsumentami i potrafią czynami udowodnić swoją autentyczność, mają u nich szansę. Żeby jednak skutecznie planować dla nich działania marketingowe czy strategię komunikacji należy ich poznać i polubić. Temu służy specjalny warsztat zamknięty, który Jan Kisielewski wraz z Patrycją Venulet – dyrektorzy Brand&Marketing Strategy w Stratosfera by Deloitte, poprowadzą już 29 września podczas Filmteractive.

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje


YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje

Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service



Wolves Summit – Wolfish appetite for business.

wolves eng Feedback From Poland


Facebook reactions – co to zmienia?

reactions-image-en_us Social media


Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287