Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Niedziela, 21 Października, 2018
Strategia
  • KONTAKT

Research strategiczny w internecie.

AUTOR: dr Robert Stalmach Opublikowano: 12.02.2018
tumblr_p2zs0pXw1Z1sfie3io1_1280

Każda strategia marketingowa musi być poprzedzona researchem. Agencje reklamowe i marki próbują tworzyć takie rozwiązania marketingowe, które będą miały skuteczną, ale i oryginalną strategię. Bez odpowiednich danych, zaprojektowanie komunikacji marki nie będzie możliwe. Jak szukać przydatnych danych i na co zwracać uwagę?

Podstawą dla tego typu analiz jest monitoring internetu i mediów, który odsłaniać może ciekawe tendencje i ukazywać insighty, kluczowe w formułowaniu kierunków strategicznych. Tworzenie zapytań, związanych z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi w aplikacjach monitoringu mediów, otwiera przed strategiem drzwi do danych, które na co dzień są trudno dostępne.

Badanie grupy docelowej

Kontekstem komunikacji dla marki jest ten, w którym funkcjonują jej odbiorcy, czyli konsumenci. Zbadanie  grupy docelowej może nie być łatwe, szczególnie jeśli jest to grupa szeroka, a produkt powszechnego użytku. Ważne jest jednak sprawdzenie, w jaki sposób konsumenci korzystają z produktu, jak postrzegają kontekst zakupowy, a także jaką mają percepcję cech marki. W ramach sprawdzania takich danych można natrafić na insighty jakościowe (w wypowiedziach użytkowników), niezbędne do budowania ego statementu dla grupy docelowej.

1

Badanie konkurencji

Równie istotne jest zbadanie tego, jak marka funkcjonuje w mediach – mowa tu zarówno o wizerunku kreowanym przez markę, jak i postrzeganym przez konsumentów. Zebranie danych, dotyczących kontekstu rynkowego, pomoże stworzyć mapę konkurencji oraz wartości, najczęściej pojawiających się w jej kontekście. Na tym tle będzie można wytypować wartości, które są rzadziej wykorzystywane w komunikacji marek konkurencyjnych i pozwolą nam na wyróżnienie.

Badanie marki

W kontekście samej marki badanie wizerunku stało się już powszechne i dotyczyć może sprawdzania wydźwięku, siły skojarzeń oraz tego, jak jest ona postrzegana przez konsumentów. Dostrzeżenie pozytywnych i negatywnych elementów istniejących w komunikacji marki oraz otoczenia pomoże uniknąć projektowania strategii, która powiela dotychczasowe błędy. Jednocześnie możliwe będzie kontynuowanie pozytywnych aspektów komunikacji i w efekcie – kreowanie pozytywnego wizerunku.

2

Badanie produktu

Monitoring internetu przydaje się zarówno przy okazji wprowadzania nowego produktu na rynek, jak i podczas tworzenia kampanii reklamowej. Badanie słów kluczowych, związanych z produktem pozwala wychwycić jego słabe i mocne strony, wykazuje innowacje w użytkowaniu oraz potencjalne nisze komunikacyjne, które można wykorzystać. Zanim produkt zostanie wprowadzony do obrotu, możliwe jest sprawdzenie jego potencjału komunikacyjnego oraz późniejsze badanie efektywności realizacji kampanii.

3

Strategie komunikacji i pozycjonowania w świecie mediów społecznościowych nie mogą opierać się już tylko na badaniach ankietowych, realizowanych tradycyjnymi sposobami. Dziś konieczne jest sięganie do zautomatyzowanych, wielowymiarowych analiz, prowadzonych online w oparciu o wyspecjalizowane narzędzia monitoringu danych z mediów digitalowych i tradycyjnych.

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy

Sytuacje kryzysowe dla (nie)początkujących

Zrzut ekranu 2018-03-26 o 12.33.31 komunikacja


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje


YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje

Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing




Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287