Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 19 Października, 2017
Analiza
  • KONTAKT

Super Bowl w liczbach – czyli dlaczego warto zapłacić 5 mln $.

AUTOR: Paulina Wojczyńska Opublikowano: 09.02.2016
boxofads newsletter

Super Bowl jest wydarzeniem, które już dawno przestało mieć jedynie sportowy charakter, a przerodziło się w niemalże globalne święto. Sport na najwyższym poziomie, rozrywka, największe gwiazdy na murawie i widowni, miliony przed telewizorami. To wszystko angażuje. Już dawno marki zauważyły potencjał i wagę tego wydarzenia, której 30 sekund wyceniane jest na pięć milionów dolarów. Dlaczego? Oto kilka danych, które pomogą odpowiedzieć na to pytanie. 

Social media

Za 30 sekundową reklamę podczas Super Bowl już na początku lat 90-tych marki musiały zapłacić ponad milion dolarów. Jednakże patrząc na przekrojowe dane z ostatnich kilkunastu lat nie można nie zauważyć silnego wpływu mediów społecznościowych na szybki wzrost kosztów spotów podczas tego wydarzenia. Social media mają władzę w postaci globalnych zasięgów, w bardziej naturalny i prosty sposób niż TV zacierają granice i odległości. Nic więc dziwnego, że marki chcą płacić między 4,5 – 5 milionów dolarów za 30 sekundowy spot (dane z różnych miejsc wahają się w kwestiach kosztów), gdyż oprócz ponad 100 milionowej widowni przed TV, miliardy potencjalnych konsumentów korzystają z social mediów.

Poniżej kilka statystyk związanych z social mediami i Super Bowl 50.

Według Adweek do poniedziałku o Pepsi w kontekście Super Bowl pojawiło się 486 000 #Esurancesweepstakes do poniedziałkowego poranku pojawił się w ponad 2 milionach tweetów i ich liczba cały czas rośnie! tweetów, a 338 000 z Doritos.

Podczas występów gwiazd w połowie meczu o Beyonce pojawiało się 147 000 na minutę!

Sprinklr, firma analizująca social media podała do informacji, że do końca trzeciej kwarty meczu na Twitterze, Instagramie i You Tube pojawiło się 960 000 wzmianek o Super Bowl.

Firma ubezpieczeniowa Ensurance wykupiła reklamę, która emitowana była jeszcze przed W trakcie Super Bowl Google zanotowało 7,5 miliona zapytań odnośnie reklamodawców zakończeniem pierwszej kwarty. Nie było to działanie przypadkowe, gdyż widzowie mogli usłyszeć o możliwości wygrania miliona dolarów. Wystarczyły jedynie tweety i retweety z #Esurancesweepstakes. Co się stało? Twitter eksplodował 9 000 tweetów na minutę. Po zakończeniu trzeciek kwarty liczba tweetów wynosiła 375 000, a w poniedziałek rano przekroczyła dwa miliony i cały czas rośnie.

Mobilni konsumenci

Według Google aż 82% zapytań dotyczących reklamodawców Super Bowl wpisywanych było w telefonie. To o 12 % więcej w porównaniu z 2015 rokiem. W przeciągu całej imprezy 7,5 miliona razy szukano informacji o markach reklamujących się podczas Super Bowl, co stanowi o 40% większą liczbę w porównaniu z 2015 rokiem.

Które marki były najczęściej poszukiwane?

źródło: searchengineland.com

źródło: searchengineland.com

Jak zmieniały się koszty 30 sekundowej reklamy podczas Super Bowl?

źródło: www.statista.com

źródło: www.statista.com

źródło: ftw.usatoday.com

źródło: ftw.usatoday.com

Jak zmieniało się Super Bowl na przestrzeni ostatnich lat? 

Ewolucję Super Bowl, wzrost oglądalności i popularności pokazują poniższe wykresy.

źródło: ftw.usatoday.com

źródło: ftw.usatoday.com

 

źródło: www.statista.com

źródło: www.statista.com

źródło: www.statista.com

źródło: www.statista.com

źródło: www.statista.com

źródło: www.statista.com

 

Na podstawie:

searchengineland.com

ftw.usatoday.com

www.adweek.com

www.statista.com

 

 

Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje

YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje


Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing





Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287