Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Niedziela, 17 Grudnia, 2017
Inspiracje
  • KONTAKT

Trendy, które zmieniają oblicze kampanii reklamowych.

AUTOR: Anna Palowicz Opublikowano: 08.01.2016
Zrzut ekranu 2016-01-06 o 23.44.31

W naszym zestawieniu postanowiliśmy się przyjrzeć najsilniejszym, a czasami najciekawszym trendom, które w 2015 roku zmieniały oblicze międzynarodowych kampanii reklamowych. Wybór nie wyczerpuje wszystkich trendów i tematów, ale zwraca uwagę na te, które mają duże szanse wpływać na marketing również w kolejnych latach. 

Femvertising

FEMVERTISING to trend, którego nie trzeba już chyba przedstawiać. Wydaje się być jednym z najsilniejszych zjawisk, które wpływają na zmiany w komunikacji marketingowej.

Branża reklamowa długo była oskarżana o kreowanie i wykorzystywanie stereotypów w komunikacji skierowanej do kobiet. Dzięki zmianom społecznym, rozwojowi social mediów oraz coraz częstszemu braniu pod uwagę opinii i oczekiwań konsumentów, a przede wszystkim dzięki pierwszym markom, które postanowiły zmienić sposób komunikacji ze swoimi konsumentkami, marketing skierowany do kobiet ma nowe oblicze. Jest nim silna, niezależna, spełniająca swoje ambicje i marzenia kobieta, która nie jest jednak super – bohaterką, sztucznie wykreowanym produktem. Jej siła wypływa z jej kobiecości, a naturalność i wiarygodność to najbardziej pożądane  cechy.

FEMVERTISING jest odpowiedzią na zmiany społeczne. Jest także wynikiem nowych oczekiwań kobiet, które chcą od marek wartościowych i inspirujących treści oraz szacunku. Szerzej opisywaliśmy go w  artykule Femvertising – trend zmieniający komunikację skierowaną do kobiet.

Warto natomiast przypomnieć zeszłoroczne kampanie, w których Femvertising nie jest tylko dodatkiem, ale siłą całej strategii marketingowej.

Always #LikeAGirl

Dove „Choose Beautiful”

 Gatorade „Unmatched – Serena Williams”

Wszechobecność FEMVERTISINGU potwierdza nowa edycja kalendarza Pirelli, który miał premierę pod koniec 2015 roku. Zrezygnowano z perfekcyjnych zdjęć supermodelek, a zamiast nich na stronach słynnego kalendarza pojawiły się kobiety znane przede wszystkim ze swoich osiągnięć. Przed obiektywem Annie Leibovitz stanęły osobowości świata kultury, sztuki sportu, takie jak m.in. Yoko Ono i Serena Williams, większość z nich w ubraniach i bez retuszu. Marka Pirelli pokazała, że nadąża za trendami, nie boi się zmian i w ciągu kilku dni od premiery kalendarza była na ustach wszystkich.

schumer-chen-williams-hed-2015

 

LGBT w głównym nurcie reklamowym

Honey Maid ‚This Is Wholesome’

W Polsce chyba jeszcze nie jesteśmy gotowi na trend, który już bardzo mocno zakorzenił się w głównym nurcie komunikacji marketingowej. Nie powinno to jednak dziwić, bo nawet w Stanach Zjednoczonych tematyka LGBT w reklamie potrafi budzić kontrowersje. Świetnym przykładem jest kampania ukochanych płatków śniadaniowych Ameryki – Honey Maid. Najciekawsza jest jednak nie sama reklama, ale sposób w jaki marka odpowiedziała na słowa krytyki i ataki pod adresem swojej kampanii. Mistrzostwo świata w real – time marketingu, w dodatku z wartościowym przesłaniem.

Ad Council „Love Has No Labeles”

Love Has No Label zasługuje na wyróżnienie nie tylko ze względu na tematykę, którą porusza, ale przede wszystkim za elegancką prostotę pomysłu i doskonale dobrane narzędzia. Mądry przekaz, świetny pomysł kreatywny i umiejętne wykorzystanie technologii to magiczne połączenie, które sprawiło, że kampania została doceniona na Festiwalu w Cannes. Zgarnęła 8 nagród: złotego i dwa srebrne lwy w kategorii Direct, srebro w Outdoorze, brąz w kategorii Titanium & Integrated i jeszcze trzy brązowe lwy w kategorii Cyber.

Burger King „Proud Whooper”

„Proud Whooper” Burger Kinga to lekcja tolerancji, której głównym przesłaniem jest to, że wszyscy jesteśmy równi – niezależnie od płci i orientacji seksualnej. Podczas Parady Równości w San Francisco marka rozdawała swoje “flagowe” kanapki – Whoppery, zawinięte w papier w barwach ruchów LGBTQ. Po zjedzeniu kanapki, na odwrocie opakowania widać było napis “We Are All The Same Inside”. Prosty pomysł, za to niezwykle skuteczny.

Airbnb #StayWithPride

Kampania giganta „colaborative economy” została nagrodzona w Cannes Srebrnym Lwem w kategorii PR.

Campbell’s #RealRealLife

Po trend LGBT, ale przede wszystkim różnorodność, sięgnął również producent zupy Campbell, w dodatku zmieszał go ze akcentami Star Wars, które masowo pojawiały się w reklamach emitowanych pod koniec roku, czyli w okresie premiery hollywoodzkiego hitu.

 

Gender

Temat tożsamości płciowej chyba po raz pierwszy tak szeroko zagościł w szerokiej komunikacji marketingowej marek. Do dyskusji włączyły się takie marki, jak Google, Pot Noodel i Magnum. Kampanie odbiły się szerokim echem w Internecie i zebrały bardzo dobre opinie. Cieszyć powinien fakt, że tolerancja, zrozumienie i poszanowanie dla różnorodności coraz częściej pojawiają się w szerokiej komunikacji marketingowej wielkich marek.

Google „Story of Jacob and City Gym”

Pot Noodle „You Can Make It”

MAGNUM: Be True To Your Pleasure with Willam!

 

realne zaangażowanie w kampaniach społecznych

Odpowiedzialność społeczna to trend, który od dłuższego czasu pojawia się w komunikacji marketingowej marek.  2015 rok nie różnił się pod tym względem od poprzednich lat, z tą różnicą, że bardzo wiele kampanii „zeszło” z plakatów, bilbordów i spotów reklamowych do ludzi. Większość najlepszych kampanii społecznych zakładała bezpośredni wpływ na swoich odbiorców. Na wyróżnienie zasługuje kampania ALS Ice Bucket Challenge, która pokazała jak zbudować prawdziwe zaangażowanie i wykorzystać siłę social mediów do rozpowszechniania idei, zbierania wsparcia i zwracania uwagi na istotne problemy społeczne.

States United to Prevent Gun Violence „Guns With History”

Kampania przygotowana na zlecenie organizacji “States United to Prevent Gun Violence” pokazuje, że nie m nic bardziej skutecznego niż bezpośrednie doświadczanie i prawdziwe emocje odbiorców.  Na jej potrzeby został otwarty w Nowym Jorku sklep z bronią, jakich w Stanach jest wiele. Jedyną różnicą był fakt, że wszystkie sprzedawane modele pistoletów miały swoją historię i każdy przyczynił się do śmierci człowieka. Kupujący, oprócz opisu zalet danego modelu broni, otrzymywali od sprzedawcy pełen opis okoliczności wydarzeń, które doprowadziły do tragedii. Proste, szokujące i celne.

 

Jednorożce

Nie jest to może najsilniejszy trend, ale z całą pewnością jeden z najciekawszych. Po psach, kotach i innych pupilach reklama sięgnęła po jednorożce. Zaskakujący, zabawny i chyba skuteczny pomysł na wyróżnienie się. Nam się podoba i czekamy na więcej.

Canale + Unicorns

Na koniec najdziwniejsza chyba reklama z jednorożcem, która jednak osiągnęła zamierzony cel i po 3 miesiącach od pojawienia się na YouTube ma prawie 13 milionów wyświetleń. Nie wiemy, co zażywał zespół kreatywny stojący za tą reklamą, ale chcielibyśmy raz na jakiś czas móc tego spróbować, nawet jeśli sposób produkcji odbiega od norm europejskich.

 

IMG_8525 Anna Palowicz Feedback
Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje


YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje


Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing




Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287