Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Czwartek, 15 Listopada, 2018
video marketing
  • KONTAKT

Trendy w video marketingu na Youtube.

AUTOR: Anna Palowicz Opublikowano: 14.07.2015
885S4Q0UVA

Na początku czerwca 2015 r YouTube i Webby Awards ogłosili zwycięzców rankingu na najlepsze reklamy poprzedniej dekady –  Top Ads of the Decade. Dodatkowo zespół platformy należącej do Google przeanalizował najpopularniejsze reklamy na YouTube i stworzył listę 10 trendów w video marketingu.

5 najlepszych reklam dekady

Z okazji dziesięciolecia YouTube opublikował listę 20 finalistów plebiscytu na reklamę dekady. Spośród finalistów na początku czerwca wyłoniono pięć zwycięskich video.

Według przedstawicieli branży reklamowej, którzy odpowiedzieli na zaproszenie agencji AdWords, aby oddać swoje głosy na ulubioną reklamę na YouTube, niekwestionowanym zwycięzcą został spot zrealizowany dla Turkish Airlines, “Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout”. Reklama opublikowana w grudniu 2013 roku ma obecnie prawie 141.3 miliony wyświetleń, 241 tys. ocen na YouTube, 237 tys. udostępnień na Facebook’u oraz 23 tys. wzmianek na Twitterze.

Spot, w którym występują dwie największe i najbardziej rozpoznawalne gwiazdy światowego sportu, osiągnął w ciągu pierwszych trzech dni od zamieszczenia na platformie 25 milionów wyświetleń. Pomysł z przyjacielską rywalizacją w oparciu o „selfie” pomiędzy dwoma gigantami sportu był kontynuacją video z 2012 “Legends on Board” i odniósł jeszcze większy sukces.

Na drugim miejscu zestawienia uplasował się spot Volkswagena przygotowany z okazji Super Bowl 2011. „The Force” z uroczym małych chłopcem przebranym w kostium Darth’a Vader’a osiągnął 8 milionów wyświetleń w kanale YouTube zanim jeszcze został wyemitowany w telewizji. Obecnie video ma ponad 62 miliony wyświetleń, 262 tys. ocen na Youtube, 1.4 miliona udostępnień na Facebook’u oraz 107 tys. wzmianek na Twitterze.

Tegoroczny fenomen “Always #LikeAGirl” zajął trzecie miejsce na podium. Video wpisuje się w nowy trend reklam skierowanych do kobiet, o którym piszemy w artykule o Femvertising.  Ma obecnie prawie 58 milionów wyświetleń na YouTube, 236 tys. aktywności, 367 tys. udostępnień na Facebook’u oraz 104 tys. wzmianek na Twitterze.

Tuż za podium znalazł się „The Epic Split”, czyli fenomen social mediów, który był chyba najczęściej udostępnianym video na innych platformach społecznościowych spośród wszystkich wyróżnionych w rankingu reklam. Ponad 1 milion udostępnień na Facebook’u oraz 94 tys. tweetów to nie wszystko. Spot, na którym Jean-Claude Van Damme wykonuje efektowny szpagat pomiędzy dwoma jadącymi ciężarówkami podbił Internet. Reklama, która miała pokazać, jak dokładny jest układ kierowniczy w ciężarówkach Volvo, doczekała się licznych parodii. Wirusowość spotu wykorzystywały również inne marki, tworząc własne wersje „szpagatu” Van Damme’a.

Ostatnim wyróżnionym video jest “Dove Real Beauty Sketches” będący czymś więcej niż reklamą. Ten mądry film również wpisuje się w trend Femvertising i jest społecznym eksperymentem pokazującym, jak często kobiety ulegając wyśrubowanym kanonom piękna, niesprawiedliwie oceniają same siebie, stając się swoimi największymi krytykami. Video ma w chwili obecnej ponad 66 milionów wyświetleń na YouTube, 760 tys. udostępnień na Facebook’u oraz 85 tys. wzmianek na Twitterze.

Trendy w video na YouTube

Pomimo tego, że ranking zwycięskich reklam dekady na YouTube opierał się o głosy oddane przez przedstawicieli branży marketingu, to jednak w analizie trendów w video liczą się również, a może przede wszystkim głosy widzów. W 2014 roku YouTube stworzył ranking 10 najpopularniejszych video na YouTube w 2014 roku w oparciu o ocenę widzów, na którą składała się liczba wyświetleń i udostępnień.  Wśród najpopularniejszych video znalazły się 4 wykreowane przez speców od reklamy. Warto przypomnieć, że na pierwszym miejscu rankingu najchętniej oglądanych na YouTube treści video królował Polak, SA Wardega i jego „pies – pająk”.

Trendy w video marketingu na YouTube

Z okazji swojego dziesięciolecia, analizując reklamy, które osiągnęły największą ilość wyświetleń, YouTube przygotował zestawienie 10 trendów w video marketingu. 

1.  Liczy się autentyczność!

Internet kocha autentyczność. 10 lat temu Dollar Shave Club nie miałby szansy w konkurowaniu z gigantami rynku maszynek do golenia, którzy operują ogromnymi budżetami marketingowymi.  Dzięki wykorzystaniu poczucia humoru, siły social mediów oraz autentyczności, temu niewielkiemu start-upowi e-commerce udało się znaleźć całkiem dobre miejsce w sercach konsumentów.

2. Reklama na YouTube powinna być interaktywna!

Widzowie na YouTube mają możliwość angażowania się jakiej nigdy nie dawała im telewizja, mogą komentować, udostępniać lub klikać w treści video, dlatego reklamy na tej platformie powinny być interaktywne. Widzowie powinni mieć możliwość przejścia z reklamy na stronę marki poprzez linki zaszyte w video. Można też bezpośrednio odpowiadać użytkownikom na ich komentarze lub pytania, tak jak w 2010 roku zrobiła to marka Old Spice Man. Nieważne jak sprawimy aby nasze video było interaktywne, ważne aby dać użytkownikom możliwość zrobienia czegoś więcej niż tylko oglądanie.

3. Współpraca z ludźmi, dla których YouTube jest środowiskiem naturalnym!

Marki powinny korzystać ze współpracy z twórcami, dla których YouTube jest środowiskiem naturalnym. Producent karmy dla kotów nawiązał taką współpracę z kanałem BuzzFeed. Twórcy kanałów odnoszących sukces na YouTube są ekspertami w utrzymywaniu zainteresowania swoich fanów i w relacjach z nimi, wiedzą również jak produkować content dla swoich odbiorców i w jaki sposób przedstawienie tematu ich zainteresuje.

4. Reklama na YouTube to nie spot telewizyjny.

Video na YouTube może, a nawet powinno trwać więcej niż 15 lub 30 sekundowy spot. Marki powinny dać sobie czas na opowiedzenie historii. Widzowie w Internecie poświęcą więcej czasu na obejrzenie reklamy, jeśli będzie czymś więcej niż spotem reklamowym. Świetnym przykładem jest tutaj video marki Nike „Winner Stays”, które ma w chwili obecnej ponad 118 milionów wyświetleń i było drugim najpopularniejszym video na Youtube w 2014 roku. Reklama trwa ponad 4 minuty.

5. Reklama powinna być jak dobry film!

Użytkownicy Internetu, którzy poświęcają czas na konsumowanie treści video, coraz częściej oczekują, że również reklamy, a przede wszystkim content produkowany przez marki będzie im dawał te same emocje, które otrzymują od filmów. Storytelling ma znaczenie. Reklama musi być dobrze opowiedziana. Dla widzów na YouTube liczy się angażujący content, który ich bawi, uczy lub wzrusza. Oczekują też, że będzie zrobiony tak dobrze jak produkcja filmowa  i nie będzie zawierał jedynie przekazu reklamowego. Warto obejrzeć przykłady takiego conetu video, ponieważ to jeden z najsilniejszych trendów w video marketingu.

6. Wkręcanie autentycznych ludzi! 

Widzowie na YouTube lubią oglądać wkręcanych w kłopotliwe sytuacje autentycznych ludzi, zwłaszcza jeśli takie dowcipy są w dobrym tonie i nie obrażają osób, które zostały wkręcone. Marki mogą wykorzystywać ten tren, tak jak zrobiła to Pepsi.

7. Bawienie się formatami reklamowymi!

Jednym z przykładów wykorzystania zabawy formatem reklamowym jest reklama firmy GEICO, która przygotowała serię reklam, których nie można pominąć po 5 sekundach. Reklama w zabawny sposób informuje, że nie możemy jej pominąć, bo właśnie się skończyła.

8. Wykorzystywanie memów!

Memy to nie tylko grafiki czy zdjęcia, mogą być nimi również treści video, które mają w sobie duży potencjał rozprzestrzeniania się w Internecie. Marki mogą tworzyć memy video nawiązując do motywów z innych reklam lub do innych treści video cieszących się popularnością w sieci. Świetnym przykładem jest tutaj adaptacja przez inne marki motywu „szpagatu” z „Epic Split”. Mogą również tworzyć swoje własne treści video, które od początku mają potencjał, aby generować powstawanie memów w oparciu o motyw przewodni. Z takim waśnie zamysłem powstało „First Kiss” amerykańskiej marki odzieżowej Wren’s, które znalazło się na 3 miejscu zestawienia najchętniej oglądanych video w 2014 roku.

9. Publikacja przedpremierowa reklamy na YouTube! 

Ten trend odnosi się do reklam przygotowywanych przez marki z okazji dużych wydarzeń, takich jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, amerykańskie Super Bowl czy Oscary. Okazuje się, że widzowie na YouTube chętnie oglądają reklamy przygotowywane do emisji na te wydarzenia jeszcze przed ich oficjalną premierą w czasie imprezy. Chętnie oglądają również zapowiedzi takich reklam, ponieważ wiedzą, że to gwarancja jakości, w dodatku stało się to pewnego rodzaju zabawą, w której wyłaniane są najlepsze reklamy danej imprezy. Wystarczy spojrzeć, jak chętnie oglądane są reklamy tworzone przez marki przy okazji Super Bowl i jak powstają rankingi tych reklam.

10. Więcej Jean-Claude Van Damme’a!

Tego trendu nie trzeba opisywać :)

źródło: www.thinkwithgoogle.com,

IMG_8525 Anna Palowicz Feedback
Zobacz Wszystkie Treści od Autora

podobne tematy

Sytuacje kryzysowe dla (nie)początkujących

Zrzut ekranu 2018-03-26 o 12.33.31 komunikacja

Research strategiczny w internecie.

tumblr_p2zs0pXw1Z1sfie3io1_1280 Strategia


Pułapka doliny niesamowitości.

Ghost in The Shell Inspiracje


YOUNG MARKETERS SUMMIT 2016. Event zyskanych szans i pełen inspiracji.

mareting summit balkon Inspiracje


Client service A.D. 2016

lemon_mid Client service

O sławie w reklamie.

beyonce-615-pepsi Reklama

Plakat to potęga. Obraz to potęga. Rysunek to potęga.

AAEAAQAAAAAAAARlAAAAJDEzZWU0NTIwLWEwMTAtNDkzNi1iYWMzLWQ0Mjc1NTc4MWJmOA Marketing


Fatal error: Call to undefined function geoip_open() in /home/feedbk/domains/feedbk.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-power-stats/powerStats.class.php on line 287